onsdag 23 december 2009

Dan före dan

Väcktes idag av att frun skakade på mig och sa att det var någon som drog i ytterdörren.
I mitt stilla sinne antog jag att den kära hustrun drömde en mardröm eller liknande, ända tills jag själv hörde just nämnda aktion.
Hasandes i fårtofflor, säckiga mjukisbyxor och en utochinvänd tröja beger jag mig således ut i hallen för att ta reda på vad som försiggår.
Fantomen givetvis.
Denna underbara fantom.
Klockan var ju 9, så han trodde inte att man kunde sova vid denna tiden.
Anledningen till besöket var att lämna över två stycken julklappar till Tindra.
Av bara farten gick han och hämtade tidningen också. (Han hade ju stövlarna på sig, det hade inte jag).
Jag hör nu utanför att han sitter i traktorn och plogar uppfarten. Vad skulle vi göra utan denna mannen?

Enda lediga dagen den här veckan tillbringas med att hämta dotter i Katrineholm, kompletteringshandla lite julmat, samt givetvis inhandla en julgåva, troligtvis i form av konfekt, till Fantomen.

För övrigt har jag svårt att förstå mig på folk såhär års.
Jag hade SM-jouren igår kväll. Vid stängning klockan 22 hade vi uppskattningsvis cirka 30 kunder kvar i butiken, varav en absolut skulle ha hjälp vid den manuella fiskdisken klockan 22.10. ("Jag har lyft på skynket och sett att det ligger varmrökt lax därunder") och varav en kund klockan 22.20 vägrar att gå ut med kundvagnen (eller sig själv) till dess att hans fru skottat fram och kört intill bilen.
Jag fick närmast fysiskt avlägsna honom för att kunna komma hem själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar