måndag 28 december 2009

Snön ligger vit på taken.

...eller den töar och rasar ner.
Från plåttak.
Det låter inte bekvämt, speciellt inte när det sker på natten.

Nu är julen uppäten.
Må säga att det var en trevlig jul, tyvärr så missade jag tomten.
Jävla oflyt att jag inte gick och köpte tidningen lite tidigare.
Men några julklappar var jag bevisligen förtjänt av.
Bland annat så fick vi ett presentkort, tillverkat av syster, med följande innehåll:
"I familjen Arvendals hus
är det varmt och ljust,
men står man utanför
blir man inte lika förtjust.

Eder julklapp i år,
ja den av utebelysning
och installation består"

Linda Karlsson. Oxelbergens svar på Karin Boye...

Så idag ska vi åka runt lite och titta på armaturer anpassade för ändamålet.
Bara hänga lite tvätt först.

2 kommentarer:

  1. Skulle vilja skriva en fyndig kommentar,
    men nån sån fantasi det är inget jag har.
    Att inte komma på nåt alls är ändå under all kritik,
    så jag bjuder på ännu lite lyrik.

    SvaraRadera
  2. 逛到您的部落格讓我忍不住停下來!期待您的新文章!!..................................................

    SvaraRadera