lördag 23 januari 2010

2 veckor på en öde ö

Jag är fruktansvärt bra på att uppdatera bloggen.
Inte.
14 dagar sedan sist. Det är kanske lite länge.
Lovar härmed bättring.

En gång var jag ledig tre gånger.
Dessa tre gånger var onsdag-torsdag-fredag.
Främsta anledningen till denna halvveckas semester var att hantverkaren som kaklade badrummet skulle komma för att fixa det sista och för att betala vår självrisk (han orsakade ju stopp i avloppet genom att där i förpassa fogmassa. Ingen bra idé).
Det verkade däremot som en bra idé att vara hemma vid tidpunkten han skulle infinna sig.
Enligt hans eget uttalande: "Torsdag eftermiddag, möjligtvis fredag".
Han kom idag (lördag). Då befann sig Rasmus på arbetet.

Nu är i alla fall han historia i vårt hus.

Såg med spänning fram emot Tottenham-Leeds i FA-cupen.
Skulle Leeds fixa ännu en bragd efter den storstilade insatsen mot ManUtd?
Man skulle, som så många gånger förr, kunna svara så enkelt som att fotboll är en underbar sport.
Så jag svarar det.

Leeds kommer tillbaka från underläge två gånger om.
Att få en straff efter 94,5 minut händer väl bara i sagorna?
Måste dock tillstå att jag fick onda flashbacks till L1-kvalet mot, jag vill minnas att det var Millwall (rätta mig här Mats), då Jermaine Beckford missade en straff i ett minst lika avgörande läge.
Denna gången missade han inte.

Återstår att se hur omspelet går när Leeds får spela hemma på Elland Road, med "Marching on togheter" i ryggen.
FA-cupen är underbar!
(Aston Villa hade heller inga problem att förpassa en annan klassisk förening, Brighton & Hove Albion, ur densamma.)

För övrigt har nyttighetsprogrammet gjort nytta.
-6 kilo på 3 veckor.
Börjat träna igen också.
Ska han lyckas att bli en nyttig människa denna gången?

1 kommentar:

  1. jag håller med föregående talare: uppdatera bloggen!! ;)

    mats

    SvaraRadera