onsdag 3 februari 2010

I kung Bores grepp

Det snöar.
Det blåser.
Detta medför bildning av stora snödrivor.
Vägarna i det närmaste ofarbara. I morse var vägen till Söderköping avstängd.
Nu har plogbilen åkt ett varv, så vill man så kan man ut och åka.
Jag vill inte.
Jag trivs bättre här, utan att lukta på blommorna.
Men jag måste nog fan vattna dem.

Leeds-Tottenham idag.
En match som jag ser fram emot på ett, i mitt sinne, lite osunt vis.
Jag är alldeles för spänd.
Tro nu inte att jag börjar skaffa mig allvarliga sympatier eller känslor för detta League one-laget.
(Möjligtvis är jag tillfälligtvis platoniskt förälskad, men det går över.)

För övrigt började Tips-SM mindre framgångsrikt.
8 rätt efter att ha missat 3 st X genom att gardera 1 2. Att jag aldrig lär mig.

På tal om fotboll, som ändå inte har ett skit med fotboll att göra.
John Terry har ju som bekant skitit i det blå skåpet genom att ömka kärlek med kollegans flickvän. Nu ska han ställas till svars inför regeringen??
Hade det varit USA hade jag förstått. Only in America.
Men nu handlar det om England och jag förstår inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar