torsdag 18 februari 2010

Extra inlägg

Jag hade fel.
Det är inte längre så självklart att Björn Ferry får något bragdguld, det dök visst upp en utmanare.

Men jag hade rätt.
Man vet fan aldrig vad Anja Pärson hittar på.
Först och främst är jag förvånad att människan lever.
Hon flög 60 meter i 100 caretas och landade rätt rejält på röven.
Aj. Ungefär.

Att sedan nästa dag ge sig ut i samma backe tyder på vilja, mod och idioti.
Face the fear.
Och som hon gjorde det.
Ett brons kan, vid sådana här tillfällen, kännas mer än ett guld.
Så fick vi se "sälen" igen.

Emellertid är jag, hittills i OS, mest nöjd över att jag satte hockeybomben igår.
Sverige-Tyskland 2-0
Finland-Vitryssland 5-1
Tjeckien-Slovakien 3-1
22.630:- att dela på för 10 av Coopets kunder (varav jag själv är en)

Funderade på om jag kört fel i snöyran hem ikväll.
Kände inte igen mig när jag kom innanför dörren.
Min kära hustru har tokstädat, jag tror fan i mig inte det går att hitta en enda dammpartikel.

Och OS är inte slut än.
(Förutom för Helena Jonsson, som jag tyvärr har haft rätt om också...)

För övrigt kan glasskål vara flera saker.
- En skål av glas
- En skål med glass
- Kål som äts tillsammans med glass.
(Alternativt glass format som kål - tänk "glassbåt")

2 kommentarer: