tisdag 20 oktober 2009

Vi - De. Oss - Dem.

Påminner ständigt mig själv att aldrig plugga mer.
Frun är i ett tillstånd av upplösning. Morgondagen innefattar tentamen.
Ska snart förhöra henne angående detta, som det sista i ledet till, vad jag är övertygad om, succé.

En sådan där lugn och skön tisdag på jobbet idag. Åkte hemåt så tidigt som två timmar efter utsatt tid. (Förra tisdagen blev det 7 timmar).
Ledig imorgon, något som innefattar tvättning och städning.
Då eftermiddagen tar vid väntar en FM-kväll i Klocket. Möjligen, eller snarare troligen, innefattar densamma också läskedryck i form av must. It's a must, som de säger i Amerika.

Förtydligar dessutom att DE säger det. Inte DEM. Inte heller DOM.
Korrekt skall vara korrekt.
Må så vara att jag är omodern, förlegad, eller bara Besserwisser.
Den dagen "internetspråk" eller slarvig slang accepteras i, en annars seriös, skrift så ska jag bilda mitt eget protesttåg, om jag så måste gå själv.
Vad gäller "de" eller "dem" så är dagens rubrik ett rättesnöre.
Byt mot något av dessa ord, så ser du vad som skall användas.

Fotbollskväll ikväll. Champions League på schemat. Har fortfarande inte bestämt vilken match som får äran att bli betraktad av mig.

För övrigt har jag nyligen sett ett mycket trevligt exempel på addition.

1 kommentar: