söndag 22 november 2009

Men det var gott då...

Det var visst personalfest i fredags. Platsen för ändamålet var Bomullsfabriken.
Kvällen började emellertid ett par timmar tidigare, i sällskap med trevliga människor på Världens bar, för intagande av maltdryck i förebyggande syfte.
Mycket trevlig tillställning. Mycket trevliga människor. Även om det förekom mer än måttligt intagande av destillerat vatten.
(Again: writing about myself)

Som ett resultat av ovan sagda tillbringades lördagen med blyinfattad hjärnbark, samtidigt som familjen försökte få liv i mig medelst Tropicarium och julplanerande.

Mer energirik söndag. Julbak, julsånger och adventsljusstakesplacerande.
Underligt att alltid en lampa har gått sönder i någon av stakarna. Bara en, aldrig färre, aldrig fler.
Givetvis fanns det ingen fungerande sådan att uppbringa i det Arvendalska residenset, varvid denna tingest får införskaffas från arbetet följande dag.

Full fart på jobbet imorgon, uppgifter och möten planerade under hela dagen. Återstår att se om jag hinner med det jag ska göra. Har jag tur får jag hjälp med det.

Det börjar lukta mat. Kanske bör ta en titt in i ugnen så att vi inte serveras svart potatis.

1 kommentar:

  1. det måste väl ändå anses som väldigt vuxet att "det var gott då".

    SvaraRadera