söndag 8 november 2009

Pannacotta ikväll. Smaskens!

Jadå, jag lever.
Jag hör lite dåligt bara...inte för att det är en bortförklaring till att inte skriva, men ändå.
På onsdag ska öronen spolas, förhoppningsvis med högtryck.

Humöret är inte på topp, dels för öronen givetvis, men framför allt för Tindras skull.
Hostan och luftrören har gjort sig påminda igen, har varit hos barnläkaren vid två tillfällen vilket gav en tillfällig lindring, men inatt eskalerade hostan, så imorse begav vi oss till VC för lite inandning.
Varför kan inte någon läkare, efter 3 år, ge en diagnos??
Hon har fått så jävla mycket mediciner på dessa år att jag inte ens kommer ihåg dem alla.
Det är ingen prestige på något sätt. Jag vill bara att hon ska få må bra så hon orkar sova och leka.
Nytt tjat på barnläkaren imorgon.

Imorgon ska jag dessutom försöka jaga på däcknasaren, varifrån jag köpte det som jag trodde skulle bara två funktionella vinterdäck.
Ett var det.
Det andra var platt morgonen efter, varvid jag tvingades ta en långlunch på närmre 3 timmar för att få det fixat.
Hjälpte det?
Inte alls.
Det förbannade däcket tappar fortfarande luft.
Så imorgon blir det ännu en tur dit, ytterligare några väl valda ord och förhoppningsvis ett helt däck.

Måste även nämna några ord om fotboll, så jag inte gör några läsare besvikna.
Idag är det dags för match 2 i kvalet till Allsvenskan 2010.
Jag har svårt att se Djurgården klara sig kvar.

Visst att det är Sveriges andradivision, men visavi följande:
Allsvenskan 2010: Brommapojkarna, Assyriska, Gefle, Mjällby, Åtvidaberg, Häcken, Trelleborg.
Visst låter det lockande?
Superettan 2010: IFK Norrköping, Hammarby, Djurgården, Örgryte, GIF Sundsvall, Degerfors, Öster.

Jag ser fram emot Superettan 2010.

1 kommentar:

  1. men du lät inte sarkastisk på det viset du brukar, det var inte roligt :(

    SvaraRadera