onsdag 21 april 2010

Katla sover fortfarande



Förra veckans onsdag försvann.
Nu är det onsdag igen.
Massa har hänt, jag hinner inte riktigt med.
Till råga på allt så jobbade jag idag. Visserligen så är jag därför ledig fredag, lördag, söndag. Det tycker jag om.
Farmor är barnvakt på fredag kväll, varvid planerna innefattar att på nobel krog intaga föda och därefter beskåda fulkultur på biograf.
Dock är den kära gravida hustrun numer väldigt kvällstrött, så risken är att det blir McDonalds och barnbio på eftermiddagen istället.

Fantastisk ironi med all denna aska.
Under finanskrisen så brakade hela Islands ekonomi åt helvete, bankerna gick under, invånarna fick svälta, förutom en och annan nödslaktad säl.
Reaktionen från övriga världen? "Det är ju bara Island, inget att bry sig om."
Någon, i detta fall Eyjafjallajökull, blev förbannad satan över detta.
Flygbolag går i konkurs. Folk sover på betonggolv på flygplatserna. Direktörer gråter floder.
Jag har en svag misstanke att övriga världen bryr sig lite mer om Island nu.

Squash. PLU 4756
Det är gott. Mormor gjorde alltid squashplättar när jag var liten. Med egenodlad squash.
Jag blir nostalgisk.
Men varför kom jag in på detta? Det ska jag förklara.
Snart är det dags att avgöra vilken stormarknad som är bäst när det gäller.
Coop Forum, ICA Maxi, CityGross, Willys.
Detta ska ske genom en squashturnering. Alltså inte med grönsaker, utan med racket och bollar inne i ett plexiglasinramat rum.
Ni kan vara lugna, jag ska inte vara med, så Coop kanske har en chans.
Emellertid så säger ryktet att Maxi har 2 st väldigt duktiga spelare, vilket i sin tur innebär att våra chanser minskar.
Därför vill jag, i detta forumet, erbjuda en anställning på Coop Forum.
Enda kravet: Ni ska vara förbannat duktiga på att spela squash.
(Givetvis så får ni sparken direkt efter turneringen, men det behöver ni inte få reda på)
Jag vill också tillägga att det inte handlar om att vinna. Det handlar om att segra.
Jag blir heller inte ledsen om vi kommer sist, bara vi slår alla andra.

Känner mig oerhört stimulerad av utbildningen jag går. Full av energi varje gång man åker därifrån, jag vill inte att den ska ta slut.
Ett undantag dock.
Läxor.
Det var 10 år sedan jag hade läxor (alltså var det 12 år sedan jag gjorde en läxa).
Det är lite läskigt. Stressnivån stiger något.
Matteläxor, reflektioner, projekt.
Men kul är det.

För att snabbt återgå till Island, så har jag själv inte drabbats av askmolnet. Med ett undantag.
Gravidcravings för jordgubbar.
Inga transporter från Spanien.
Bygg bättre växthus!!

Till sist lite namninfo.
Just nu hoppas jag att vi får en dotter till.
Flicknamn är vi ganska ense ikring.
Pojknamn, inte så mycket. Inte alls faktiskt.
Vi använder våra vetorätter konstant.

Å andra sidan så läste jag på framsidan av ett gravidmagasin att de äldre dubbelnamnen är på väg tillbaka.
Bengt-Erik kanske vore något?
Eller inte.

Andra förslag?

2 kommentarer:

  1. Gillar att du har nya kompisar som kommenterar varje gång. Frågan är om de förstår svenska? De kanske är "enna hejjare" på att spela squash?

    Började nästan gråta i skolan igår. Läraren i orientering har i vårt kompendie skrivit "väderstrÄck". För särskrivningshumor (?), se här: http://www.neverlost.kau.se/schema.asp?Start=idag&kursId=kau.53003&v=1&typ=1&fk=1

    Observera läraren längst ner i listan, bra kille.

    SvaraRadera