onsdag 31 mars 2010

Reflektion


Inte den sortens reflektion som innebär att en ljusstråle vänder tillbaka i en speglad yta.
Det handlar om den sortens reflektion som innebär eftertanke.
Man skulle kunna kalla det en kovändning i mitt huvud.

Som ett led i utbildningen jag just nu genomgår, så ska vi reflektera, både tankemässigt, muntligt och skriftligt, över det vi (jag) gör.
Hela tiden.
Visserligen tänker jag mycket. Funderar.
Men det är väldigt sällan jag tänker så mycket på vad jag tänker på, om ni förstår vad jag menar?
I vilket fall är det en rolig utbildning.
Skönt gäng.
Bra stämning.
En sjujävla energi!
Två veckor kvar tills nästa kurstillfälle.

Påsk närmar sig med stormsteg. Denna högtid spenderar jag innanför Coops vackra blå väggar.
14-22.30 både fredag, lördag och söndag.
Alla är hjärtligt välkomna att hälsa på.

Det är inte bara påsken som närmar sig. Våren också.
(Jag fick till och med sommarkänslor häromdagen. Fem plusgrader och spöregn.)
Som ett led i vårförberedelserna lockade vi ut lite trädgårdshjälp i förra veckan (lockbetet var att vi bjöd på mat som de hade med sig).
Trädbeskärning påbörjades. Och avslutades.
Det behövde tas bort en hel del. Två överfulla släp har idag transporterats till returpunkten.

Fick höra historia av vår Fantom som jag tänkte återberätta. Jag kortar ner den något dock.
Det handlar om när våra hus byggdes.
När bygglov söktes på 60-talet så fick de avslag (de = Fantomen och hans syster, som byggde varsitt hus). Avslaget berodde på att kommunen tyckte att husen låg för högt i förhållande till grannhusen. (Det rörde sig om att grunden skulle läggas 15 cm högre).
En Fantom ger sig inte. Överklagan.
Efter mycket om och men så gick det igenom.
Detta gör att dessa hus aldrig har haft problem med översvämningar. De andra grannarna däremot länspumpar för fullt i detta nu.
15 cm är mer än man tror. (Varsågod Mats, jag bjuder på den...kommentera fritt).

Ledig dag innebär inte bara blogguppdatering, förutom de ovan nämnda kärrorna med trädklipp så ska det städas, bäddas, tvättas, handlas och mentalt Champions League-förberedas.
Arsenal-Barcelona ikväll. Kan absolut bli sevärt.

Tror fanimej att jag ska våga mig på en revanschmatch i memory också.

Förra veckan hade jag behov av hel bil (Volvon strulade något) för resa till Stockholm och senare behov av dragkrok för transport av trädgårdsavfall.
Därvid gjordes en överenskommelse med min syster avseende bilbyte då hon vid tillfället körde omkring i mormors silverpärla.
Det ska jag göra oftare!
Jag hade glömt innebandyklubban i bilen, därav åkte jag i måndags förbi för att hämta den, problem uppstod då jag trodde det var fel fordon jag öppnat.
Jag har numer en väldigt ren och fin bil.
Skräp slängt.
Invändigt dammsugen och rengjord.
Tack syster!
Ibland tycker jag om dig mer än vanligt.

4 kommentarer:

  1. vad ska en syster behöva göra för att nämnas här va?! Min fina städning förtjänar ju ett eget inlägg, om inte två, minst!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med reflektion.. mycket bra faktiskt,det får man inte glömma att göra
    Går det bra med utbildningen? Vem är programvärd och vad har ni haft för föreläsare?
    Må så gott Kram från Maria P

    SvaraRadera
  3. @Lillasyster
    Haha, visst fan, det hade jag ju tänkt skriva om. Redigerar....

    @Maria
    Det är Göran Agermo som håller i våran utbildning också. Han är underbar. Lite som en sektledare, jag går på allt han säger =), dessutom får man en jävla energi av honom.

    SvaraRadera
  4. men du kan ju inte skriva så! :) då blir det ju inget roligt! ungefär som att avslöja skämtet innan jag hunnit dra det! :)

    dock diggar jag er fantom! :)

    mats

    SvaraRadera