måndag 3 augusti 2009

Barnbanrekordet: 41 slag. Vilken jävla saga.

Så har man faktiskt varit lite nyttig. Betoningen ligger visserligen på "lite", men ändå. Steget går i rätt riktning.
Min kära fru fick liv i mig i morse och drog ut mig på en liten morgonpromenad innan frukost. Det var faktiskt riktigt skönt, även om sängen också är skön så dags.

Lyckades med det nobla konststycket att beställa fel glass på Smultronstället (Ja, där försvann det nyttiga inititivet), jag tänkte på en glass, beställde en annan, sen märkte jag inte det förrän jag nästan ätit upp.
Huvudet var inte riktigt med idag.

Vi bestämde sedan unisont att visa snobb-Lasse hur riktig golf spelas.
Vi åkte alltså till Vrinnevis bangolf.
Eftersom det är dåligt uppdaterade tekniska lösningar där så svängde vi ner till en bankomat för att uttaga likvida medel för kontant betalning.
Bollstopp!! Hade inte en aning om min pinkod. Hjärnan var tillfälligt ersatt med müsli.

I vilket fall räddade Mats den situationen genom att lägga min greenfeeavgift.
Mycket jämn match, avgörande situationer var Lasses dubbla spikar på hål 10 och 11, samt Mats genomklappning på hål 15 med 6 slag.
Vilket gjorde att Mats knep bronset, medan Lasse tog guld.
Jag kom näst sist.

Sitter just nu hemma hos mor och far i väntan på att frun ska hämta dottern och jag fortsätta dagens resa upp mot Nya Parken.
Känns som det håller på att vända för IFK nu.
Tyvärr saknas Anders Whass ikväll. Det betyder en hel del.

3 kommentarer:

  1. 5-1 till ifk och delph kommer trol välja villa! bra dag för dig! :)

    mats

    SvaraRadera
  2. snobb-Lasse, är det vad ni kallar mig bakom ryggen?

    Lasse

    SvaraRadera
  3. Nej Lasse.
    Inte bakom din rygg. Offentligt i min blogg.

    SvaraRadera