tisdag 4 augusti 2009

Lagom

Känner mig sådär skönt tillfreds.
Jag varken skrattar eller gråter, det är varken varmt eller kallt.
På så vis är det bra att vi bor i landet Lagom, annars hade jag ju inte kunnat sätta något ord på det.

Natalie fick tag på hantverkaren som ska betala för sig efter tvättmaskinsavloppsincidenten, han hade lite dåligt med pengar för tillfället bara.
Första tanken är ju om han stoppat fetvadd i någons toalett eller något liknande, så han måste betala för sig någon annanstans med.

Nu ska jag bara få bukt med den där förbannade trimningen också, så är nog livet bra.

Fast jag har ju inte fått upp några lister i badrummet heller.

Måste också lämna en kortare matchrapport från IFK-Assyriska, som blev en enormt trevlig tillställning.
Höjdpunkter som följer:
- Domarens insats vid 1-0 målet. 9 av 10 hade blåst frispark när målvakten tappar bollen, men det var en kollision med egen spelare. Sen att mittback Micke Roth gör målet efter en löpning över hela planen á la Pepe är ju briliant.
- Att Assyriska spelade andra halvlek i IFK's reservställ p.g.a. att två spelare är färgblinda är humor på väldigt hög nivå. Vi satt strax bakom AFF's bänk, men jag förstod inte vad nr12 menade när han kom och viftade till tränaren och såg allmänt virrig ut. Nu förstår jag.
- Micke Blomberg. Kortast på plan, ensam mot ett helt försvar, lobbnick i krysset trots, vad som såg ut som, fel vinkel på kroppen. I övrigt inga likheter med Leo Messi och CL-final.
- Petru Racu som, om man bortser från en straffmiss, inte gjorde ett misstag i hela matchen. Detta trots att han spelade mittback, något som han, i princip, aldrig gjort förr.
- Och så Daniel Bamberg förstås. 4 assist.

Nu följer någon timme med att fortsätta föra Canvey Island framåt och uppåt innan jag siktar mot kudden.
Ni som behöver veta vet.

1 kommentar:

  1. jag behöver veta det! :D

    är det sant att de spelade andra halvelk med ifk:s matchställ? helt otroligt roligt i så fall! :)

    mats

    SvaraRadera