lördag 1 augusti 2009

Och Tindra fick mata fiskarna.

Intensivt veckoslut.
Varken torsdag-, fredag- eller lördagkväll spenderas i hemmets trygga vrå.
Ikväll färdades familjen Arvendal tillbaka till Klockaretorpet för middag hemma hos Mats och Lena.
Kvällen innehöll mycket trevliga inslag.
Tacos, så det räckte och blev över (Mats får frukost imorgon med)
Spel. Värsta språket, Cranium (hette det så?) och Pratmakarna.
Jag vann nästan ibland.
Tindra hittade en ny lekkamrat i den blivande Curlingpappan Mats som lydde hennes minsta vink med största glädje.
När jag var och matade parkeringsautomaten så fick resten av sällskapet för sig att grogga på min upphällda öl och blandade således i ett par delar citronvodka.
Denna tvivelaktiga dryck, som smakade som en blandning av skogaholmslimpa och diskmedel, fick se sig levererad till avloppet relativt omgående.

I morgon kväll styr vi Svensson-Volvon åt Katrineholmshållet, då Anna bjuder på grillat.
Förhoppningsvis utan citrusmjöd.
Om jag vaknar i tid kommer dagen fram till dess bestå av städning och trimning.
Har ju inköpt bensin till trimmern, så jag har inga egentliga undanflykter längre.

7 kommentarer:

  1. igen, tillåt mig småle HAHAHAH

    SvaraRadera
  2. bra färg på sidan nu! mycket bättre och skönare läsning! :)

    mats

    SvaraRadera
  3. ska man behöva översätta själv eller kommer det en översättning ?

    SvaraRadera
  4. lillasyster: är det den latinska meningen du menar så står översättningen precis under! ;o)

    och wasmus: en update!!! :)

    SvaraRadera
  5. men det kan väl inte jag veta heller :D

    SvaraRadera
  6. bara att googla ju! :)

    mats

    SvaraRadera