fredag 14 augusti 2009

Han är väl ganska rik...

...den där Kamprad.

En vecka arbetad.
Inte särskilt fysiskt ansträngande, mer utmattande.
Mycket film har det blivit. Och mycket datorer. Och siffror. Och pärmar.
Men nu är det helg.
Dottern tjatade iväg sig till morfar. Sedan övertalade hon morfar att han ville ha hamburgare.
Hon vet vad hon vill det lilla fröet. Måhända har hon ärvt något av sin mors personlighet.

Imorgon lördag: IKEA.
Tanken är att köpa handfat, lite skåp och grejer till badrummet.
Underligt det där. Här har vi letat efter något snyggt vi gillar, valt mellan grejer i tjugotusenkronorsklassen, sen hittar vi det vi vill ha, just på IKEA.
Det värsta är att det ändå närmar sig samma summor med allt annat skit man plockar på sig när man är i detta varuhus.

Fredagkvällen bestod av Pistvakt och Två ägg i högklackat.
Jag fullkomligt älskar denna form av humor. Ja, jag vet att jag är skadad och troligtvis skulle behöva ställas diagnos på, men det är ju så roligt!

1 kommentar:

  1. ..somliga står ju och tittar upp i taket på arbetstid, de skulle jag nog med välja (om jag slapp allt vidkommande)
    men kirrar du en tid hos naprapaten nu ? jag har lite ont i axlarna efter 9.5 timmars kassasittande.

    (hoppas du inte missar ironin här, jag är tacksam egentligen)

    SvaraRadera