tisdag 8 september 2009

Det är mer än bara en sport

Av någon konstig anledning så har de senaste inläggen handlat om fotboll.
Eller så konstigt är det inte. Det har varit mycket fotboll senaste veckan.
Och det fortsätter.
Malta-Sverige på onsdag kväll.
Nu har inte jag någon ingenjörsexamen i matematik (eller någon utbildning överhuvudtaget), så tyvärr kan jag inte redogöra för Sveriges fortsatta chanser i VM-kvalet.
Herr Lagerbäck har sagt att det är 75-80 procents chans att de går till VM.
Han har måhända klenare utbildning än jag, så mycket kan räknas ut av det.

Den enklaste matematiken vore ju annars att dra på sig en röd tröja, ta bron över till Köpenhamn, knäcka 27 och en halvfjerds Elefant hemma hos Jens Spendrup och sen ge sig fan på att nita en tysk konsertpianist som dömt straff till Sverige.
Men då kommer vi in på sannolikhetslära, vilket jag inte heller kan något om, så även det lämnas därhän.

För övrigt kan jag förstå att Zlatans mål mot Ungern redan benämns som "en klassiker".
Viktigt? Absolut. Sista sekunden? Det med. Fotbollsetetiskt tilltalande? Till viss mån om man räknar in passningen.
Men Aaron Ramseys mål för Wales U21 mot Italiens dito.
Herrejävlar!! (Eller vilken religion ni än månde hava).
Har ni någon gång läst "SuperMac och Bullen" i Buster?
Ramsey kommer från och med nu att vara "Bullen" för mig.

Länk:
http://www.youtube.com/watch?v=2XWkIFWTnUE

2 kommentarer:

  1. hoppsan vilket mål! :)

    äslkar bloggen! handlar om det jag är intresserad av! :p

    mats

    SvaraRadera
  2. Yes cyklade ! Det är alldeles för dyrt att parkera i centrum hela dagen (ca 100 kr/dag)! Dock har Bosse murare tipsat mig om en gratisplats så imorron blire bil :D

    SvaraRadera