fredag 11 september 2009

Så mycket ork, så lite tid

Det är inte sant. Inte riktigt.
Orken tryter lite, med tiden räcker absolut inte till.
Vid dags dato har jag, sedan i måndags, befunnit mig på min arbetsplats i närmre 50 timmar.
Då är inte fredagen arbetad än. Det blir dryga 8 timmar till.

Dessutom bör, och vill, jag hinna styra lite mer med min underbara frus födelsedag imorgon.
Måste, på grund av detta, skicka en liten sur hälsning till svärmor: Kunde du inte hållt in ett par dagar till, då för 27 år sedan? Då hade jag kanske haft tid och sova lite.

Ikväll kommer svågern hit (det är sjukt vuxet att ha, men framförallt allt benämna dem som, svärföräldrar och svåger). Vi, eller kanske mest han, ska fixa något gott att äta och dricka, som en aptitretare inför morgondagen.

Den där klockan, förbannad av Belsebub själv, rinner iväg.
Bäst att packa in dotter i bilen för avfärd mot dagis.

1 kommentar:

  1. ja men jag stannade ändå inne längre än vad jag hade planer på =) du vet jag var stressad redan då hihi.

    SvaraRadera