tisdag 29 september 2009

Hej jag heter Rasmus, jag är FM-ist

Periodare.
Så benämns oftast de personer som har ett periodvis beroende, då främst av alkohol.
Mitt periodbeteende härrör enkom till Football Manager.
Jag har inte spelat på säkert 2veckor, men när jag väl kommer in i en save så...
Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men sömn är överskattat dessa tider.

Idag har gräsklippning stått på programmet, hann inte riktigt färdigt då fantomen uppenbarade sig. Han behövde prata av sig lite. Huset är så tyst nu sedan hans fru gick bort.
Tycker så synd om honom, men han verkar på, efter omständigheterna, gott humör.
Matlagning är för honom en sport numer. Jag citerar:
"Grovarbetet är ju inte så svårt, koka potatis och så, men hur ska man veta vad, och i vilken ordning, allt ska ner i grytan. Och kryddor, hur gör man med det??" Slut citat.
Faderskänslorna växer. Det för en man som är 50 år äldre.

Nu ska den Arvendalska volvon styra in mot den stora staden.
Oddsen tyder på att telefon skall inhandlas. Ska det bli en I-fån, eller vad kan tänkas??

3 kommentarer:

  1. Hej jag hetar mats och jag är också FM-ist! :)

    förstår precis hur du menar! knåpar på egna taktiker nuförtiden!! :) leeds snart i premier!

    SvaraRadera
  2. update update!!! :) gärna med fm-innehåll!! :)

    SvaraRadera
  3. en timme efter debaklaet på parken måste ju det vara en update på denna sida!!! :)

    jag vet att jag just gjort hattrick i inlägg nu! :)

    SvaraRadera