torsdag 17 september 2009

Gräsänkling

Frun och dottern tillbringar några dagar som häst- och hundvakt hos svärföräldrarna, en aning tomt i huset, men man gör det bästa av situationen.
Planeringen igår var därför FM, därefter Champions League, lite FM till och därvid en skön natt med lite sovmorgon idag, då jag bör befinna mig på arbetet 10-22.30.
Så blev icke fallet.
Men 4 av 5 är inte så illa ändå, det är trots allt finanskris.
Sovmorgonen uteblev. Den kära hustrun glömde glasögon och linsvätska, så det blir en tur till Katrineholm innan jobbet.

Borde väl kanske nämna något om Inter-Barcelona igår också.
Kontentan är att jag inte kan bestämma mig om matchen var bra eller dålig.
Barcelona spelade ut Inter i andra halvlek. 65-35 i bollinnehav är förkrossande. Utklassning!
Men det slutade 0-0. Som matchen såg ut så vann Inter den poängen.
Vad gäller Zlatan Ibrahimovic, så börjar han hitta in i Barcas spel, men skärpan, både i passningsspelet och i avslutslägena, saknas.

Någonting som jag reagerat på mycket, inte bara i matchen igår, är hur ofta domarna missar, eller friar, i handssituationer.
Igår var det fyra eller fem, enligt mig, solklara handbollsspelare, men den enda frisparken för hands Wolfgang Stark (mäktigt namn för övrigt) dömde, var när Zanetti fick bollen i huvudet.

Min obevekliga åsikt är att det skall dömas för hands när bollen träffar arm eller hand.
Då är det slutdiskuterat med avsiktligt eller inte. Punkt.

För övrigt fortsätter Canvey Islands resa genom det engelska seriesystemet.
Nästa hållplats: League 1

1 kommentar:

  1. så jäkla nice med L1!!! =) gillar ditt kvällsupplägg!!! ;)

    mats

    SvaraRadera