måndag 13 april 2009

Jag har en inbyggd kompass i skalet

Jag kan nog vara nyttig och hälsosam också.
Bortse bara från det faktum att jag hade en anledning till att starta den här bloggen.

Nyttig, och faktiskt väldigt god, mat. Känner mig visserligen lite småhungrig.

Trädgårdsarbete.
Jag försöker förstå varför det kallas "gröna fingrar".
Jag blev mest skitig. Inte ens lite grön.
Grävt upp alla plattor i gången, skall läggas nya. Hela istället.
De tidigare hade Fantomen, jadå han dök upp bakom ryggen direkt, köpt själv för 40 år sedan. På Eneby cement.

Grävt rabatter, planterat, jordat (heter det så?)
Bara några ton skräp och skrot som ska forslas bort också.

Nu stundar kvällspromenad. Stor fördel med att bo på landet.
Lugnt och tyst....och nygödslade åkrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar