söndag 19 juli 2009

3 000 000 000

Tar en liten paus från semestern och sätter mig ner en stund.
Första veckan avklarad. Relativt högt tempo, både på mig och på tiden.
Två lördagar i rad innan semestern hade jag lördagsöppningen på jobbet 5.45.
Igår var jag ledig, men gick upp ännu tidigare. Jag måste ha någon sjuk böjelse.
I detta fallet var det Ullared.
Njutningen av att köra 70 mil i spöregn, eller att vada fram till bilen, över GeKås parkering, i ankelhögt vatten kan väl visserligen ifrågasättas.
Men Ullared är underskattat.
En årsomsättning på 3 miljarder!
I en butik!
Dryga 60 kassor. Coop Forum Norrköping är inte riktigt där...ännu.
Jag köpte en kökssax för 7.95:-, 500 bomullspinnar för 5.95:-, minimus till laptopen för 39.95:- samt massa annat.
Nu har jag inte träffat Herr Tröja, men han är tydligen med hem också, åtminstone enligt kvittot.

Idag har vi ett litet städ- och möbleringsryck igen.
Strukturerar om i köksskåpen, flyttar lite hyllor, fortsätter tvätta ikapp efter tvättmaskinsincidenten.

Måste nog ta en paus ifrån rasten och äta lite limemarinerade jordgubbar.
Mumsfillibabba!

För övrigt är jag något besviken över att Marcus Berg inte gick till Villa.
Men jag fortsätter nog äta hamburgare ändå.

2 kommentarer:

  1. jag vill också till ullared :(

    SvaraRadera
  2. nice, får väl ta lena och åka dit nån dag och köpa strumpor för en livstid! :)

    nej bojkotta allt som kommer från hamburg nu! :)

    SvaraRadera