måndag 27 juli 2009

En roman i okänt antal delar.

Sarah Sjöström. 15 år gammal. Världsmästare och världsrekordinnehavare.
15 år gammal.
Fullkomligt förnedrade dubbelt så gamla medtävlare (borde det inte heta mottävlare).
Sänkte sitt eget världsrekord från semifinalen med nästan en halvsekund.
Sa jag att hon är 15 år gammal?
När jag var 15 år gammal så gick jag till badhuset för att åka vattenrutchkana, hoppa bomben, eller försöka mig på en svandyk med magplask som följd.
Jag hade nog simborgarmärket i alla fall...

Sliten nu efter nästan 200 mil i bil på tre dygn.
I fredags tur och retur till Kapellskär för att lämna av, i bilen färdigt förfestade, damer på väg till Åland.
I söndags kopia på denna resa för att hämta samma, efter lördagkväll sargade, damer hemkomna från Åland.
Idag tur och retur till Kristinehamn för återlämnande av hästtransport som för tillfället färdigbegagnats.

Vissa incidenter under dessa resor.
På hemvägen i fredags stannade jag på McDonalds i Täby.
Beställer mina 2 dubbla cheesburgare, samt en jordgubbsshake, i McDrive, varvid detta blir, i mitt tycke alldeles för dyrt.
Vid kontroll av kvittot visar det sig att den vänliga expediten tyckte att jag skulle ha 2 enkla cheese + en BicMac.
Det tyckte inte jag, så jag blev hänvisad till nästa lucka. (Jag var väldigt förstående då jag tyckte mig se att det stod något på hans namnskylt om att han var under utbildning)
Där får jag mellanskillnaden tillbaka av en vänlig expedit, samt hänvisas till ruta 2, eftersom min specialbeställning skulle ta lite tid.
Efter några minuter kommer det en vänlig expedit ut med en fin brun påse till mig. Dock ingen milkshake.
Jag påtalar detta, så den vänliga expediten går genast in och häller upp en dylik dryck till mig.
Sugen på milkshake som jag var så tänkte jag med ens ta en slurk. Döm om min förvåning då det inte fanns något sugrör.
Jag gick då själv in och hämtade detta verktyg.
Glad och nöjd sätter jag mig då i bilen igen och kör ut på motorvägen, sträcker mig efter en hamburgare och tycker att livet, trots allt, är ganska rättvist.
I min påse ligger det 2 st enkla cheeseburgare.
Nu är jag, på gott och ont, en väldigt lugn människa, men hade det gått att göra U-sväng på motorvägen hade det inträffat.
Men vid nästa avfart vände jag om.
Det som följde var att jag blev en sådan person som vi på jobbet pratar illa om...men det slutade med att jag fick mina 2 dubbla cheese och min jordgubbsshake utan kostnad.

Den andra, lite mer smärtsamma, incidenten var att jag, efter lek med min dotter utanför färjeterminalen reser mig (i cirka 132 km/h) rakt upp i en metallskylt.
Det gjorde ont och gör så än idag.

I morgon är det trädgårdsarbete, jag har införskaffat slav...ehhrm...assistans i form av Tindras kusin Oliver. En djävul med trimmern, han slutar inte röja förrän man tvingar honom.
På kvällen en tur till Mats, also known as Anonym.

För övrigt är det skrämmande att sportjournalister verkar tycka det är en större nyhet med Zlatan Ibrahimovic än med Sarah Sjöström.
Hon är bara 15 år!!

För övrigt igen, så åt vi på samma McDonaldsrestaurang på väg hem igår, så jag passade på att läsa lite noggrannare på den vänliga expeditens namnskylt.
Han var under utbildning för att bli restaurangchef.
Hoppsan Kerstin.

3 kommentarer:

  1. För att påpeka: Vi bara släckte våra törstiga strupar på väg upp till Kapellskär så vi inte skulle få vätskebrist. På vägen hem var jag bara lite trött på grund av den långa resan över med båten till svenskt vatten.
    puss

    SvaraRadera
  2. Kristinehamn?
    AHHHHH haaa haaaa

    Fasiken, skulle ju ringt dig varje dag från jobbet. Glömde visst det, nu har jag ju semster och det tack vare att jag plockar skit ;p

    SvaraRadera
  3. Tillåt mig småle åt dessa incidenter x)HAHAHAHAHAHAHA

    SvaraRadera