torsdag 16 juli 2009

Riktiga blåbär

Fick en blick förut idag som jag antar betydde att jag inte uppdaterar riktigt så ofta som önskvärt är.
Det är bara så att det innebär en stark press att vara så oerhört populär som jag är.

Hela dagen igår, samt förmiddagen idag, har till större delen tillbringats på taket.
Montering av takstege, sotaren vill tydligen inte riskera livet för att sota vår skorsten.
Så istället riskerar vi då livet på mig (och min morfar som hjälpte till).
Förutom att jag, som de flesta vet, inte är någon direkt supporter av höjder, så var det något annat som gjorde arbetet mindre behagligt.
Närmre 30 grader och solsken.
Svart plåttak.
Det blir varmt! Riktigt varmt!
Marinerad i svett, därefter brynt runt om. Min högerarm alltså.

Börjar kännas riktigt bra med semester.
Man hinner med så mycket.
Tillbaka i gamla hederliga Klocket idag, förutom FootballManager-terapi bjöds det på färska blåbär med mjölk.
Men blev lite som barn på nytt. Det var länge sen jag åt det.
Kanske kan fixa en ny penna som tack.

Efter gräsklippande imorgon och en tur till K-holm, så ska det bjudas på en vinkväll med chick-flick-filmer.
Mest sannolikt är att jag diskret, men ändå i spridd ordning, drar mig undan till ovan beskriven terapi.
Ska ju dessutom upp tidigt på lördag och köra bil till den institution som alla svenskar med bil måste besöka minst en gång per år.
GeKå's i Ullared.

Förövrigt känns det ganska bra att Downing nu är klar, men inte alls bra om Young lämnar.

1 kommentar: