måndag 13 juli 2009

De lovar blod, svett och Thordar

Nu har jag haft semester i fjorton och en halv timme.
Lite drygt till och med.
Dagen började med sång och paket till dottern i sängen.
4 år.
Tiden går fort när man har roligt.

Efter en god svensk sommarfrukost med både fil och knäckebröd, av någon anledning glömde jag dock jordgubbarna, så bar det av till Bilprovningen med lill-Ferrarin.
De tycker tydligen att handbromsen (jag vet att facktermen är parkeringsbroms men det vägrar jag använda) ska fungera.
Hur ofta används den?
Och till vad?
Behöver man både hängslen och livrem?

Kort införsemesternbriefing till chefen via telefon, sen åkte vi vidare.
Trots att det egentligen inte finns någon riktig anledning att åka till själva staden så var vi i Finspång en snabb sväng.
Besök på Viberga, för 15 år sen en vallfärdsplats för större delen av Norrköping.
Vi tittade på ett badkar, vilket vi, om vi bestämmer oss för det, i sådana fall, köper på Coop i Norrköping.
Men det fanns ingen visning här.

Tindra fick en födelsedagsglass på Halvars (kalas med tårta och ljus hade vi i lördags).
Mamma och pappa fyller inte år, men vi fick glass ändå.

Väntar nu med spänning på att den där sköna semesterkänslan ska infinna sig.
Den där sköna känslan, när man kan titta igenom listan med alla aktiviteter och sysslor som skall avprickas under semestern, och ändå känna att "jag har inget att göra".
Första steg blir en tur in till Parken ikväll.
Någon gång ska väl första hemmasegern komma?

Och jag har faktiskt bara fått 1 samtal från jobbet idag.
De kanske nästan klarar sig utan mig i en månad?

4 kommentarer:

  1. moahahaha, finspång! ja, de är ju ett sätt att fira in semestern:)

    å det va ju inte ens jag som ringde:)

    SvaraRadera
  2. var det som kom på titeln på blogginlägget? underbart! :)

    är du en nöjd ifk supporter idag? :)

    mats

    SvaraRadera
  3. Ha åderbråcksmannen! Jo det är ett jobb som ska utföras och som man därefter får betalt för. Rätt ska vara rätt givetvis. Men ett fint talesätt lyder ändå att behandla andra människor som du själv vill bli behandlad.

    Vilken chef tror du själv att det var Razz?

    Så du vill ha samtal på semstern? :o) Jag ska ringa VARJE dag nu för det! Mohaha

    SvaraRadera
  4. downing till villa!!!

    och fabian delph till villa! han ger ni faaan i! fast för 90 millar så är det helt ok! :p

    SvaraRadera