fredag 1 maj 2009

Hej mina lustiga bröder!

Åter i hemmets lugna vrå efter kväll 1 av 3 till 22.30.
Förvånande ändå hur man, en fredagkväll på Coop Forum, känner ett obevekligt tvång att i all enkelhet brista ut i "Fritiof och Carmencita".
Inte så förvånande kanske med tanke på att en herr C. Holm väckte tanken och att den tanken i sin tur, med största sannolikhet, var väckt av en herr R. Johansson.
No further questions.

Hade, av någon oförklarig anledning, missat att schemalägga öppningspasset imorgon. Detta upptäcktes strax efter klockan 19 ikväll, mild panik utbröt i min kropp (dvs, jag suckade lite). Sen löstes detta med hjälp av trevliga arbetskamrater.
Jag, men framför allt min kära lagvigda, är evigt tacksam över detta.
Kände inte någon större glädje i att behöva jobba från öppning till stängning en lördag.

Nu stundar en natt ibland dun.
Vissa kallar det skönhetssömn, men jag har sett bilder på när jag sover...

Fritiof Anderssons paradmarsch fick givetvis också sin plats på repertoaren.

2 kommentarer:

  1. "Vissa kallar det skönhetssömn, men jag har sett bilder på när jag sover..."

    haha helt underbart!

    mats

    SvaraRadera
  2. Herr Johansson bekräftar härmed ovan nämnda påstående. Samborombon en liten by förutan gata, den ligger inte långt från Rio de la Plata, nästan i kanten av den blåa Atlanten, och med Pampas bakom sig många hundra gröna mil, dit kom jag ridande en afton i April, för jag ville dansa tango!

    SvaraRadera