torsdag 7 maj 2009

Som gubben sa...

Jaha. Då var man fylld då.
27 år.
Det betyder att jag inte är ungdom någonstans längre.
På bussen klev jag i och för sig ur ungdomen redan för ett år sen, men nu är jag vuxen även på tåget.
Sen måste jag gå ur alla ungdomsförbud som jag så väldigt aktivt deltar i också.
Undrar när man blir så vuxen att man får utvecklad skäggväxt?

Kände aggressionen stiga på jobbet.
Inkompetenta människor!
Vad har tekniker betalt för?
Löda om en kabel som inte har någonting med felet att göra?
Uttala frasen "det ska finnas någonting i den här som kan bli fel" 34 gånger på en kvart?
Eller möjligtvis ringa sina kollegor 16 gånger på samma kvart och fråga hur han ska gå tillväga nu?
Eller, som det slutade, ringa kompetent kollega, repetera allt som kompetent kollega säger och låta Rasmus fixa problemet allt medan han tittar på och inte förstår vad kompetent kollega säger?
Kan man få jobb som IT-tekniker idag om man inte kan läsa innantill på en datorskärm?
Nämnda anledning gör att jag starkt funderar på att söka jobb som danslärare.
Eller vad fan. VD.

Ser fram emot barnledig lördagkväll med intagande av kulinarisk föda på medelhavsinspirerad krog, samt beskådande av finkulturistisk produktion i sammetssäte.
(Vi ska käka på grekrestaurang och gå på bio).

Dock inte Akropolis.
Tyvärr väldigt lite positiva efterspel sist.
Avstår, med nöje, hångel med min ariska porslinsvän.

2 kommentarer:

  1. hahaha, gillar du inte att spy? :) jag är väldigt duktig på att fortfarande avråda gäster från att gå dit, det är jag nöjd med:)

    SvaraRadera
  2. hahaha, skäggväxt får vi aldrig Wasmus, bara i fel ände och där vill man ju aldrig ha det! :)


    MOT! Millwall-Leeds idag på The Den! Första playoff-matchen!!

    SvaraRadera