onsdag 13 maj 2009

Lite drygare, lite bättre.

Samlar energi.
Det är underligt hur lat man egentligen är.
Jag minns för några år sen, hur man bönade och bad för att slippa diska.
Hur man önskade, mer än något annat, en diskmaskin.
Idag bönar man och ber för att slippa tömma diskmaskinen.
Det är två, i värsta fall tre, minuters jobb.

Nu är det inte bara det som måste göras innan jag ger mig själv tillåtelse att hångla med John Blund.
Måste bära in däcken i boden.
Måste få färdigt alla papper till i morgon.
Behöver nog tömma några papperskorgar.
Troligen skulle våra växter må bra av lite vätska.

Ändå sitter jag här.
Sömn må vara överskattat, men lik förbannat är jag lat.

Geografi är fortfarande det svaga ämnet.
Återstår att se om det behövs, eller om jag verkligen vill, tillämpa det.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att vi ska kasta allt skräp så ers lathet slipper det iallafall :D

    SvaraRadera