tisdag 5 maj 2009

Regnet det bara öser ner

Trötthet verkar vara, mer eller mindre, ett konstant tillstånd för närvarande.
Det hjälpte väl inte till att herr Wetell igår visade oss andra vad som menas med att springa.
Fullständigt utslagen vid hemkomst.
Omedelbart insomnande.

Taket i badrummet färdigt nu på morgonen trots allt. Trevligt.
Nu ska bara el och belysning fixas, sen kör vi igång med kaklet.

Fick ett samtal om ett samtal förut.
Mycket intressant, men det finns ändå en viss tvekan.
Geografi är, i detta läget, inte ett favoritämne.

Piggna till lite, packa in barn i bil, hämta fru.
När detta är gjort. Äta mat.
Tycker om den sysslan. Särskilt som vi försöker vara nyttiga.
Man längtar liksom till matdags.
-4 kg hittills. Det verkar ju funka i alla fall.

20.45 avspark.
Ska vi få se samma dominans idag som förra veckan?
Min, givetvis mycket djupanalyserade, gissning blir: Nej.
Robin van Persie tillbaka. Det betyder mer än man tror.
Dock kommer United gå till final. Något annat går, tyvärr, inte att tro.

Sportbladets nätupplaga ställer frågan om vem som är den bäste tränaren av Arsene Wenger och sir Alex Ferguson.
Jag låter det vara osagt, jag har sällan varit med på någon av deras träningar.
Men sir Alex har varit manager för ManUtd sedan 1986. 1986!
Det är respekt!
1986 hade jag inte ens lärt mig att torka mig själv!

Faller samtidigt in i Patrick Ekwalls tankar.
Är Chelsea-Liverpool verkligen slut än?
Känslan finns fortfarande att Liverpool kommer göra ett mål till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar