fredag 29 maj 2009

Vi jobbar på problemet

Mycket bra första 84% av arbetsdagen
Blev kompetensinventerad med väldigt smickrande resultat.
Schemaplaneringen flöt på bra, juli bör vara klart i helgen.
(Alltså, det är ju månaden maj som är klar i helgen, men schemat för juli släpps på söndag)

Hade senare starka planer på att smita lite tidigare.
Fredagsmys med familjen lockade.
MedMera hade andra planer.
Klockan 16.30 så stod kassorna på Coop Forum stilla.
Lönefredag. En hel del folk, vilket givetvis innebär en hel del kö.
Att komma på att köra en uppdatering vid denna tiden, detta datum, borde ta mig fan vara kriminellt.
Det löste sig emellertid någorlunda fort och de flesta kassorna var igång innan jag lämnade byggnaden vid 18-tiden.
De 1,5 timmarna innehöll en hel del svett, en hel del tankeverksamhet, men framför allt en hel del av, som man kanske säger i Amerika, kissing customers ass!

Nu är jag i alla fall hemma.
Har ätit en delikat, av min vackra hustru och underbara dotter, hembakad pizza.

Efter, tro mig, nödvändig dusch väntar en skön soffa, i vilken undertecknad sannolikt kommer somna framför fredagsmatiné på reklamkanal.
Tröttheten är skrämmande.

Lägger till gårdagens språkväkteri:
"Toalett och hushållspapper 53,90."
Avd. Borde det inte vara bättre att sälja toalett och toalettpapper?
(Det skrivs "toalett- och hushållspapper")

2 kommentarer:

  1. låt mig säga som så...jävligt billig toalett om inte annat.

    mmmmmmm, julischema, ge mig:)

    jag tror förresten nästan du har bokat in personalfesten, när jag är i karlstad, på flit
    ;(

    SvaraRadera
  2. fan lite pics i din blogg vore kul!! !:)

    och nu är ännu en tusenlapp nerplöjd i coops kassa! :)

    mats

    SvaraRadera