måndag 1 juni 2009

Jag tänkte använda egen sprit

Ny månad. Nya tag.
Skulle egentligen jobbat kväll, med andra ord varit på jobbet nu.
Lite maktmissbruk light, förfördelning av sig själv, så var det ordnat på annat sätt.
Hann då visserligen med att pricka av ett antal punkter på min, numer ökända, att-göra-lista.

Jag har ju till och från i den här bloggen ondgjort mig över sega tekniker, kompentsbefriad support etc, etc.
Döm om min förvåning idag.
En tekniker, trevlig och glad, dessutom stolt ägare av ett sunt förnuft.
Jag hade felanmält en ljusskylt till bankomaten (i min värld ett elektrikerjobb).
Nordea skickar en bankomattekniker. (Utbildad för reparationer och service inuti bankomaten).
Han konstaterade direkt att detta inte var hans, eller hans firmas, jobb.
Vad hände sen?
Han ber om en stege, lokaliserar felet, erbjuder sig att köpa delar på sitt firmakort ("så kan ju vi fakturera vidare") och fixar till detta.
Jag applåderar och gör en liten "mini-vågen" framför datorn för sådana sympatiska människor.

Tisdag är fridag.
Lite påtande i trädgård.
Firande av farfar.
Ätande av jordgubbar.
Sounds fair to me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar