onsdag 3 juni 2009

Tiden går fort när man har roligt

3 år har vi nu varit ingångna i det äkta ståndet.
Känns fortfarande alldeles för vuxet att benämna Natalie som min fru, men å andra sidan så har vi ju kommit fram till att jag är vuxen så...

Eftersom det kommer massa löst folk...eeh...gäster imorgon, så går kvällen åt till att städa lite.
Den kära frun har tenta imorgon och är inte människa just nu ändå.
Lycka till älskling!!

Nu kan jag inte så mycket om tennis, men jag har ett par reflektioner i alla fall angående Robin Söderling.
Svenska Spel pekade ut Davydenko som favorit (vill minnas att oddset var 1,65), det är sällan som man ser en tippad förlorare spela ut en favorit så enormt.
Som utomstående förstår jag inte att oddsen var satta så, han hade ju precis slagit ut världsettan som aldrig förlorat på grus. Då borde man ju förstå att killen är att räkna med.
Läste dessutom i Expressen att "tittare var upprörda!"
Detta för att det "mitt i den rafflande matchen" växlades över till damtennisen.
Fråga: Hur kan en match som slutar 3-0 i set (6-1, 6-3, 6-1) kallas rafflande? Så mycket spänning var det väl inte att tala om?

Varför kallas det förresten för "det äkta ståndet?"
Motsatsen bör ju i sådana fall vara dildo.
Börjar man då tänka så är det kanske inte så ologiskt ändå.
Åtminstone inte som man är singel och tjej...

1 kommentar: