tisdag 23 juni 2009

Fix och fog

Har en dejt med John Blund, men han verkar inte dyka upp.
Jag skriver medan jag väntar.

Badrummet börjar bli färdigt. Snyggt blir'e.
Nu sitter kaklet och klinkern där den ska.
(Helt utan hjälp av Mats och Lasse som lovat...)
Nu fattas det lite lister och lite färg, möjligtvis en dörr.
Inom vissa kulturer tycker man nog att vi bör införskaffa lite annat också.
Med annat menar jag sekundära funktioner såsom toalett, badkar, dusch och handfat.

Min kära fru har varit duktig och, nästan på egen hand, köpt nya framdäck till sin lilla Ferrari.
Detsamma, fast till den andra bilen då givetvis, tänkte jag göra på onsdag.
Onsdag och torsdag kommer det att vara dygnetruntjobb.
Förutom däcken, städa färdigt efter badrumsfixandet, inhandla handfat med tillhörande skåp och kommoder, klippa gräs, tvätta ifatt två veckors tvätt.
Samtidigt underhålla dotter.
Det är avslappnande att vara ledig.
Sömn är överskattat.

Just nu är det precis tjugo och en halv timme till avspark mellan Sverige och Serbien.
Det finns fördelar med att lägga sitt eget schema trots allt.

Nej, nu får fan den där dejten dyka upp.

4 kommentarer:

  1. hahaha, fan så roligt det är att läsa! :)

    och härligt att du klarade det utan två leg. kakelsättare som mig o lasse! ;o)

    SvaraRadera
  2. Tycker ni, dvs du och lasse, kan fixa vadrummet på övervåningen =)
    Älskling du är lite smårolig.
    puss

    SvaraRadera
  3. har ni ett vadrum? vad roligt! :) där vill jag vada!! ;)

    jaså? ni VILL alltså ha in oss i ert hus för att bygga saker? måste vi betala skadaorna som upptsår? :P

    SvaraRadera
  4. Ännu en right back at ya!

    Hur upptsår en skadao?

    Extremt roligt =)

    SvaraRadera