tisdag 9 juni 2009

Välkommen till Coop Forum

Nytt inlägg idag igen. Börjar bli ordning på det här nu.
Vi fick ett infall häromdagen och köpte oss varsin laptop, min kära fru och jag. Det är lite skojsigt.

Dagen började med en väckning 05.40 (trots ledig dag)
07.00 uppställning utanför K-Rauta för hämtning av byggmaterial.
20 säckar flytspackel betyder ett halvt ton. (Av totalt 1,5 ton)
Lite mör i kroppen.
Efter 9 flyttades min graciösa lekamen till Coop Forum, för några timmars jobb i all tysthet.

Kommer hem vid 13-snåret. Värmer på lunchen.
Vad händer?
Jag somnar. Sittande vid matbordet.
Det har jag nog inte gjort sedan jag var 3 år gammal.
Jag kanske inte är så vuxen ändå??
Skillnaden var möjligtvis att som treåring somnade jag med ansiktet i potatismos, idag var så icke fallet.

Senaste timmen har bestått av tupplur, drop-in-fika på dagis, lättare lek i sandlåda.
Massa kvar av dagen.
Gäster ikväll.
Kyckling, fetaostsallad och stekt (inte grillad!) saganakiost.
Mumsfilibaba!

U21-landskamp om några timmar.
Sverige-Lettland.
Hinns nog tyvärr inte med.

Har du MedMerakort?
Om inte: Passa på att ta en tur till Coop Forum, juni månad ut så bjuder vi på medlemsskapet.

Jag har hittills idag klarat mig från att nynna på Lars-Kristerz, till Natalies glädje.
Vågar dock inte lova vad eftermiddagen och kvällen har i sitt sköte.

2 kommentarer:

  1. Tyvärr så höll det inte så länge hihi
    puss

    SvaraRadera
  2. jag måste ringa caaarina!

    somnade du vid köksbordet? du är bäst! :) hade velat se dig där!!

    mats

    SvaraRadera