torsdag 25 juni 2009

Bara knappa 40 år kvar

Har precis unnat mig en pensionärsvarning. Elvakaffe.
Gott var det i alla fall.

Incident igår till följd av badrumsbyggandet.
Hantverkaren hade hällt ut en hink med fogrester i diskhon i tvättstugan.
Fog stelnar.
Stelnad fog betyder stopp i avlopp.
Detta fick då följden att när jag körde tvättmaskinen hade vattnet ingenstans att ta vägen, mer än ut på golvet i tvättstugan.
Nu är det ju fuktspärrat och säkrat på det viset, så någon direkt översvämningsrisk fanns ej.
Däremot tyckte inte tvättmaskinen om att stå i en decimeter vatten.
Väldigt trasig.
Servicetekniker kommer om en vecka.

Jag är 27 år gammal.
Jag är gift, har barn, villa, volvo.
Ändå åker jag hem till mamma och tvättar.
Det motverkar ju, den i början erkända, pensionärsvarningen i alla fall.

Kaffet uppdrucket.
Nu följer utflykt till K-Rauta för återlämnande av öveblivet kakel.

18.00 imorgon.
Sverige-England.
EM-semifinal.
Mums!

1 kommentar:

  1. hoppas att hantverkaren pröjsar kalaset! tom jag fattar att man inte ska hälla i sånt i avloppet!

    vill osså se matchen, men den missar man ju!

    mats

    SvaraRadera