söndag 14 juni 2009

Förfrågan

Sitter i kassan i lugn och ro. Klockan närmar sig 22.00.
Börjar plocka ihop och städa undan, såsom brukligt är vid denna tidpunkt, varpå en kund med fullastad kundvagn närmar sig i sakta mak.
En diskret suck följs av ett "hej". Varor börjar registreras.
När halva kundvagnen är tömd, klockan har nu passerat 22.00, uppenbarar sig ännu en, om möjligt än mer, fullastad vagn. Förare av densamma är en dam i medelåldern. Svordom följer.
"Va fan! Har ni bara en kassa öppen! Vad är det här?".
Då mitt tålamod har börjat sjunka ges bara en kall blick till nyss nämnda dam.
När det någon minut senare blir hennes tur fortsätter svadan och frågan upprepas.
"Hur fan kommer det sig att ni bara har en kassa öppen?" (Vid det här laget har vi öppnat en kassa som betjänar övriga kunder, bland annat en bekant till damen.)
Jag svarar, smått syrligt, att det beror på att vi har stängt.
Fortsatt klagar hon på att jag krossar hennes varor, hur nu ett paket nudlar kan krossa två liter mjölk?
I rubriken nämna förfrågan ställs således till vår skapare. Huruvida det är evolutionen, herren Gud eller Satan själv är en bisak i sammanhanget. Varför finns sådana människor i min närhet?
Eller överhuvudtaget?

Nu väntar en stund av koncentrerad sömn. Åter på jobbet vid halv åtta i morgon bitti.

Men visst, jul och påsk kan ju förbises, det är inte så många som handlar ändå. I fortsättningen så ska vi givetvis fokusera kassabemanningen till söndagkvällar efter 22, mitt i månaden.

2 kommentarer:

  1. Typiskt bitterfittor utan liv.
    puss

    SvaraRadera
  2. ska jag med komma vid 22 tiden? :)

    eller vi kommer ju dit om nån timme iofs! :)

    mats

    SvaraRadera