söndag 28 juni 2009

800 grader

Så varmt. Så otroligt varmt.
Ja, jag vet att det är sådär idiotiskt svenskt att klaga på värmen.
Men den transpirationen som min kropp genomför är inte att leka med.
Gräset behöver klippas, men om jag ska vara på jobbet om drygt två timmar så är det inte aktuellt, jag skulle inte hinna eftersvettas alls.
Så det får bli klippning imorgon kväll när det, förhoppningsvis, är lite svalare.

Dotter är nu skjutsad till dagiset morfar.
Hon ska vara där i två veckor, men kommer hem på helgen.
När jag jobbar.
Tungt.
Men hon tycker det är kul i alla fall.

Hon bevisade igår att hon är pappas tjej.
Skar upp lite korv och kött till henne på tallriken.
Ville hon ha det?
Nej, hon högg en flintastek och åt direkt av.
Sådär ja.

Nej, nu måste något bli gjort.
Massa gäster igår när jag var på jobbet, men de var snälla och sparade lite städning åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar